Jump to content


Photo

Card Sagas Wars!


  • This topic is locked
82 replies to this topic

#1 Tau

Tau

    Advanced Member

  • Members
  • 1708 posts
  • LocationNew Zealand

Posted 20 April 2008 - 09:53 AM

Posted Image


Ladies and gentlemen, I have caught wind of something that I think fans everywhere will be interested in. I'm not entirely sure of the details (because I can't read Spanish), but there is a fighting game currently in development featuring a truly VAST array of characters, including Alex from Rpgmaker!? The name of the game is Card Sagas Wars, and they're already far enough along in development to have a trailer with actual in-game footage. The spirte art for this game is absolutely beautiful, I wish I could sprite like that haha.

Card Sagas Wars Official Website!
Card Sagas Wars Trailer!

These are the characters I want to play as the most, and does anyone know if MUGEN works on the PSP because it would amazing to play this on the PSP.

Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image


Posted Image
Posted Image


#2 HL

HL

    Advanced Member

  • Salty Members
  • 6145 posts

Posted 20 April 2008 - 09:56 AM

http://www.gamingw.n...9037.msg1252866

It's kinda old. Not all the chars on the site will be on the game, etc etc.

#3 Tau

Tau

    Advanced Member

  • Members
  • 1708 posts
  • LocationNew Zealand

Posted 20 April 2008 - 10:01 AM

Oh jokes haha, didn't see that, but think we could keep the topic anyways.. and fix your link man, it's streching the page.

Posted Image
Posted Image


#4 HL

HL

    Advanced Member

  • Salty Members
  • 6145 posts

Posted 20 April 2008 - 10:07 AM

Oh jokes haha, didn't see that, but think we could keep the topic anyways.. and fix your link man, it's streching the page.


....no it isn't? o_O

Use a resolution bigger than 800x600 / a better browser, my link is perfectly fine.

#5 The Magi

The Magi

    Advanced Member

  • Members
  • 3609 posts
  • LocationSan Francisco, California

Posted 20 April 2008 - 10:20 AM

I have seen this for quite some time, but I never really could figure out what its deal was. Some of the characters though are incredibly obscure and I was completely unable to name what game they were from. I had no idea this was a real game though, so I'm quite happy to hear there is more to these cards than it seems. I had no idea how pretty and in-depth it could actually be.

Samus is a tough girl isn't she. :)

#6 Tau

Tau

    Advanced Member

  • Members
  • 1708 posts
  • LocationNew Zealand

Posted 20 April 2008 - 10:29 AM

Nah yeah I thought they were just Cards to but then I saw that video and almost drooled on my keyboard haha. And yeah your right HL, it's just your post being stretched, looked different when I was posting.

Posted Image
Posted Image


#7 Neophyte

Neophyte

    Advanced Member

  • Members
  • 5757 posts

Posted 20 April 2008 - 10:40 AM

Yeah the game looks pretty awesome. I also wish there was a PSP Mugen, but right now they're all buggy and unplayable.
I've still got a gamepad, hopefully that works!

#8 jamie

jamie

    ruined former youth seeking atonement

  • Salty Members
  • 8247 posts

Posted 20 April 2008 - 11:18 AM

"war is near"


Sheeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit!

#9 Rowain

Rowain

    Advanced Member

  • Salty Members
  • 10052 posts
  • LocationNB, Canada

Posted 20 April 2008 - 01:40 PM

Card Sagas Wars... my three favourite things in one game...

I hope the rumoured Card Sagas Wars II: Crystal Demon Swordblade is real too.
WHY SO SERIOUS HAHAHAHHAHAAHAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHAA

#10 Nightmare

Nightmare

    Advanced Member

  • Salty Members
  • 909 posts

Posted 20 April 2008 - 02:06 PM

Yeah I've known about this game for quite some time now, and am eagerly looking forward to it. It has such beautiful spriting, and I hope the backgrounds will be equally beautiful. The gameplay system also looks and sounds very good. Can't wait for the demo.

The characters I'm looking forward to playing as, if they make them playable, are Magus, Alucard, Rei, Ryu (BoF III), Iori, Geese, Sephiroth, Snake and Lyn (spelled Lynn over there) and maybe Terry.

#11 Timothy Musclerash

Timothy Musclerash

    Advanced Member

  • Members
  • 1258 posts
  • Locationwashington

Posted 20 April 2008 - 04:05 PM

Crystal Demon Swordblade

:o

This game sounds kind of cool, though I mostly just want to play as Strago and Galuf and beat the hell out of some plucky 16-year-olds with swords.

Anyway... I played a bit of this... And I'm not so fond of the setting. I hate that whole ghetto "gangsta fo life" thing, and I've never been much of a baseball player.


#12 BlindMind

BlindMind

    Advanced Member

  • Members
  • 1886 posts
  • LocationMassachusetts

Posted 20 April 2008 - 05:13 PM

this is the gayest shit in the world and about a thousand times more gross than kingdom hearts or smash brothers brawl. All that colossal effort with the graphics and stuff could've gone into making an original game instead of this fanboy crap.

BECAUSE THOSE ARE TOTALLY TERRIBLE GAMES.

#13 Eltee

Eltee

    junker

  • Salty Members
  • 1805 posts
  • Locationmontreal

Posted 20 April 2008 - 06:15 PM

Not everybody's gonna be in the game, but they'll be updating it continuously after it's "out", so

they'll keep adding more

Didn't goat make a post about this like 2 months ago? Or DN perhaps?

#14 jamie

jamie

    ruined former youth seeking atonement

  • Salty Members
  • 8247 posts

Posted 20 April 2008 - 06:32 PM

BECAUSE THOSE ARE TOTALLY TERRIBLE GAMES.


this is like, so far from the point. you are a stupid person!

the reason this sucks is because it is a game which leeches off creativity which people have already paid for, which is already super shit, but then it glues it all together with a horrible gimmick designed to steal money off kids. i mean character card collecting? what an utterly worthless idea. whoever the people are who are making it have spent so much time on this crap when they could have decided to make something of their own. i seriously doubt it would have been be any good, but it wouldn't be a pile of shit from it's conception at least which a game called CARD SAGAS WARS starring All Your Favourite Characters absolutely is.

#15 Woman

Woman

    Advanced Member

  • Members
  • 1387 posts
  • LocationSpokane, WA

Posted 20 April 2008 - 06:44 PM

THESE ARE THE CHARACTERS I WANT TO PLAY AS

Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image
Posted Image

#16 Vellfire

Vellfire

    TV people want to leave

  • Salty Members
  • 14593 posts
  • LocationKentucky

Posted 20 April 2008 - 07:41 PM

can i be an auger from night trap




my weakness is trapdoors, so i hope no one has a trapdoor card

I love this hobby - stealing your mother's diary
BRRING! BRRING!
Hello!  It's me, Vellfire!  FOLLOW ME ON TWITTER! ... Bye!  CLICK!  @gidgetnomates


#17 BlindMind

BlindMind

    Advanced Member

  • Members
  • 1886 posts
  • LocationMassachusetts

Posted 20 April 2008 - 07:59 PM

the reason this sucks is because it is a game which leeches off creativity which people have already paid for, which is already super shit, but then it glues it all together with a horrible gimmick designed to steal money off kids. i mean character card collecting? what an utterly worthless idea. whoever the people are who are making it have spent so much time on this crap when they could have decided to make something of their own. i seriously doubt it would have been be any good, but it wouldn't be a pile of shit from it's conception at least which a game called CARD SAGAS WARS starring All Your Favourite Characters absolutely is.

That statement holds true for all fan projects, though. For one, it's a freeware game; they are making this out of their own intentions and it's not as though there is any profit to come from it. Most significantly, if they desire to invest this talent-- which they clearly have-- in such an endeavor, who are we to say it's wrong? Give me a break.

#18 jamie

jamie

    ruined former youth seeking atonement

  • Salty Members
  • 8247 posts

Posted 20 April 2008 - 09:31 PM

it doesn't matter how free the game is, the idea is terrible. i'm not gonna mollycoddle stupid wastes of time just cos they aren't asking for money. why do this project at all? i know they enjoy it, obviously, but they are idiots for enjoying it. the material they are using is mostly from jrpgs, from what i can tell, so what they're doing is taking a bunch of crappy characters with stock personalities and making a game about TRADING CARDS to celebrate them. bleck. blecky bleh. i don't want to spend any time with this, and anyone who does outside of irony purposes i consider to be a capital Bum.

if you can't see that this is a bad thing then there's no point in talking to you, and if you can and you're still defending it (which i keep seeing people doing with stuff that sucks for some reason) then you gotta do some serious thinking about the lifestream and your place within it.

the time spent doing this could be spent on something worthwhile, or at least approaching worthwhile. it's just so lazy and indulgent in this anime shit.

#19 Paranoia Dude

Paranoia Dude

    Newbie

  • Members
  • 0 posts

Posted 20 April 2008 - 10:57 PM

it's kind of funny how everyone assumes it's a game about trading cards

when it's just a stupid shitty MUGEN-made fighting game.
"If evil truly exists, it has been bred from the heart of men." "Humans are lone animals living in society."

#20 Rone Rivendale

Rone Rivendale

    Advanced Member

  • Members
  • 1153 posts
  • LocationKansas, USA

Posted 21 April 2008 - 02:13 AM

This is my opinion and if you don't share it, you are trash.


Peace and Love




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users